Hatályos: 2022. július 1. napjától a
visszavonás napjáig.
A jelen ÁSZF
tartalmazza a
Juniperus Publishing webshopjának (a továbbiakban: Szolgáltatás)
használatának feltételeit az alábbiak szerint:
I. A weboldal címe:
https://www.juniperuspub.hu/hu/ (továbbiakban:
Weboldal)
II. A szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) adatai
Név: Juniperus Publishing - dr. Schubert István egyéni
vállalkozó
Székhely: 1239 Budapest, Szitás utca 123.
Levelezési cím: 1239 Budapest, Szitás utca 123.
Adószám: 68583392-1-43
Nyilvántartási száma: 51955025
Telefon: +36703318502
Bankszámlaszám: 12012008-00321006-00100001
A weboldal ügyfélszolgálatának
adatai:
Telefon: +36303172279
Nyitvatartása: hétköznapon 08:30 - 17:30
III. Az általános szerződési feltételek (a továbbiakban:
ÁSZF) elfogadása:
1. A Szolgáltatás igénybevétele
során a felhasználó, ha a Weboldal szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor
jogosult megismerni és nyilatkozatával köteles elfogadni a jelen ÁSZF
feltételeit, amit a megrendelő felületen található jelölő négyzet
kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF
szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a felhasználó, azaz - megrendelés
esetén - a Megrendelő között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti
igénybe a Weboldal szolgáltatásait, tehát nem küldhet megrendelést, illetőleg a
már leadott megrendelő lapjára Szolgáltató nem köteles válaszolni, ugyanakkor a
Weboldal felhasználása során (a megrendelésre vonatkozó rendelkezéseken kívül)
a jelen ÁSZF-ben foglaltak az irányadók.
3. Felhasználó elfogadja, hogy a
Weboldal elsősorban magyar nyelvű. A megrendelés első lépése, azaz a megrendelő
lap kitöltése magyar nyelven történik, azonban felhasználó jelen ÁSZF
elfogadásával elismeri, hogy a megrendelésre vonatkozó, esetlegesen felmerülő
angol nyelvű kifejezések jelentésével tisztában van, illetőleg jelen ÁSZF
azokra vonatkozóan megfelelő tájékoztatást nyújtott.
4. Megrendelő az a regisztrált felhasználó, aki a jelen ÁSZF-ben meghatározott
lépések szerint megrendeli, kifizeti, átveszi és használja a Szolgáltatást,
illetve adott esetben szavatossági vagy jótállási jogával él. Ahhoz, hogy bárki
jelen ÁSZF szerinti megrendelővé avanzsáljon, elegendő, ha a fenti műveletek
közül legalább egy megvalósul; nem szükséges hozzá mindegyik művelet
(megrendelés, kifizetés, átvétel, használat, szavatossági, jótállási joggal
való élés) együttes fennállása. A hírlevélre esetlegesen feliratkozó
felhasználó nem tekintendő Megrendelőnek.
5. Jelen jogviszony vonatkozásában az ajánlati kötöttség 30 naptári nap, mely
az ajánlat hatályossá válásával (keltezésével) veszi kezdetét. Megszűnik az
ajánlati kötöttség, ha a Megrendelő ajánlatát a másik fél elfogadó
jognyilatkozatának elküldését megelőzően a másik félhez intézett
jognyilatkozatával visszavonja.
IV. A megrendelés lépései:
1. A kosár és megrendelő
lap: Megrendelőnek lehetősége van a Weboldal termékeit bemutató aloldalán
"kosárba helyezni" az egyes termékeket, meghatározott mennyiségben, mely nem
vonja maga után a termékek vásárlását; csupán organizációs funkciója van ennek
a cselekménynek. A kosár tartalmát a Megrendelő bármikor megnézheti a honlap
jobb felső sarkában lévő kosár ikonra kattintva, majd az abból legördülő
panelon, vagy a menüben lévő "kosár" feliratra kattint. A kosár
oldalon a Megrendelő elvehet (törölhet) a kosárból bizonyos termékeket,
növelheti a kosárban lévő termékek darabszámát, megadhatja az akciós kupon
kódot, amennyiben rendelkezik vele. Ezen az oldalon a Megrendelő látja a
termékek egyes árait, látja, hogy mennyibe kerülnek összesen és láthatja a szállítás
költségét is, és ezáltal a rendszer az összes, a számlára kerülő végösszeget is
kiszámolja és mutatja, beleértve az adót is. A megrendelés foganatosításához a
menüből a "kifizetés" gombra kattintva juthat el. A digitális Megrendelő lapon
a Megrendelőnek lehetősége van a megfelelő tartalommal elküldeni a megrendelést
(lásd: 3. pont).
2. Jelen ÁSZF szabályainak
elfogadása: a megrendelés megküldését megelőzően Megrendelő kipipálja az "Tudomásul veszem, hogy a rendelés
befejezését követően fizetési kötelezettségem keletkezik, valamint elfogadom a
Általános Szerződési Feltételeket www.juniperuspub.hu" nyilatkozat melletti
jelölőnégyzetet (annak érdekében, hogy a Megrendelés érdekében tett lépések
foganatosításra kerüljenek), mellyel elismeri, hogy tudomásul vette és magára
kötelezőként fogadja el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. E nélkül Szolgáltatónak
nem áll módjában teljesíteni a megrendelést.
3. Megrendelés elküldése: amennyiben Megrendelő az 1. és 2. pontok
szerint járt el, a "Megrendelés befejezése" gombra kattintva elküldi a megvásárlásra
irányuló megrendelést a megadott tartalom szerint.
4. Megrendelés visszaigazolása: a megrendelés elküldését követően a
megadott e-mail címre a Megrendelő kap egy rendelési összesítőt a bolt@juniperuspub.hu
címről. A rendelés részleteit itt lehet megtekinteni, a fentiekben rögzített
tartalommal. Amennyiben Megrendelő észrevételt tesz a megrendelésben szereplő
adatok helytelenségét, pontatlanságát illetően, Szolgáltató köteles a
megrendelést az észrevételnek megfelelően korrigálni, illetve a szolgáltatást
aszerint teljesíteni.
5. Fizetési kötelezettség teljesítése: Megrendelő a fizetés módja
szerint - előzetesen, tehát a Szolgáltatás teljesítését megelőzően - teljesíti
fizetési kötelezettségét, mellyel egyidejűleg elismeri a megrendelésében
foglaltak helytállóságát. A fizetés a jelen ÁSZF VIII. főpontjában foglaltaknak
szerint történik.
6. Szerződés teljesítése: a kifizetést, azaz az ellenszolgáltatás
jóváírását követően Szolgáltató intézkedik a számla kiállításáról és
megküldéséről, valamint a megrendelt Szolgáltatások Megrendelő számára történő teljesítéséről.
7. Megrendelés utólagos módosítása: Amennyiben Megrendelő a megrendelés
során hibás, vagy pontatlan adatokat adott meg, és úgy küldte el megrendelését,
illetőleg bármely okból módosítani szeretné az elküldött megrendelésében
foglaltakat, úgy erre a megrendelés elküldésétől számított két (2) napon belül van
lehetősége. A megrendelés módosítása csak írásban érvényes.
V. A szerződés létrejötte:
1. Ha
Megrendelő megrendelést küld a Weboldal vonatkozó oldalain, és Szolgáltató a
megrendelést e-mailben visszaigazolja, online (távollevők közötti) szerződés
(továbbiakban: Szerződés) jön létre a Megrendelő és a Szolgáltató között, mely
alapján:
a) a Szolgáltató a rá bízott feladat
ellátására,
b) a Megrendelő a vételár megfizetésére köteles.
2. Felek kijelentik, hogy az ily
módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, melyre a jelen ÁSZF
rendelkezései vonatkoznak. Minden olyan kérdés tekintetében, amelyre jelen
ÁSZF nem terjed ki, Felek Magyarország jogát, elsősorban a 2013. évi V.
törvényt, azaz a Polgári Törvénykönyvet (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker. tv.),
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályait tekintik
irányadónak. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön
kikötés nélkül is irányadók.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, illetőleg azt a Weboldal elektronikus
formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Weboldal
regisztrációhoz kötött használata során hozzáférhető. Annak tartalmát ily módon
elolvashatja, maradéktalanul megismerheti, mentheti vagy kinyomtathatja.
VI. A termékek tulajdonságai
1. A Weboldalon Szolgáltató
részletesen feltünteti a termékek nevét, leírását, és adott esetben árát is. A Szolgáltatás
adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként
szerepelhetnek.
2. A termékek vételára a honlapon került rögzítésre az adott termék mellett,
illetve adott esetben a Megrendelő lap is tartalmazza. Amennyiben a kettő
között ellentmondás van, a Megrendelő lapban rögzített vételárat kell
irányadónak tekinteni a szerződés teljesítése során.
3. A Szolgáltatás az Elker. tv. szempontjából információs társadalommal
összefüggő szolgáltatásnak minősül.
VII. A Szolgáltatás
teljesítése:
1. A teljesítésre nyitva álló
határidő Megrendelő fizetési kötelezettségének teljesítését követő 30 naptári
nap, kivéve, ha Megrendelő akadályoztatása miatt a Szolgáltatást nem lehet
teljesíteni a 30 naptári napos határidőn belül.
VIII. A fizetés módja:
1. Megrendelő a fizetési
kötelezettségét banki átutalás útján történő fizetéssel, készpénzben, vagy PayPal
fiók alkalmazásával teljesíti.
2. Banki
átutalás esetén a fizetési kötelezettség az alábbi feltételekkel valósul meg:
a) A
Megrendelő elutalja Szolgáltatónak a rendelés teljes összegét a megrendelésben
megadott mennyiség szerint a visszaigazoló e-mailben rögzített bankszámlaszámra.
b) A megjegyzésben/közleményben Megrendelő
feltünteti a rendelésszámot.
c) Megrendelő a vételárat előzetesen köteles megfizetni Szolgáltató részére.
d) Megrendelő fizetési kötelezettsége akkor tekinthető teljesítettnek, amikor a
vételár összegét a Megrendelő fizetési számláján a Megrendelő számlavezető
bankja jóváírta vagy azt jóvá kellett volna írnia.
e) Szolgáltatót csak attól a naptól terheli teljesítésre vonatkozó
kötelezettsége, amikor a fizetési kötelezettség Megrendelő által teljesítésre
kerül.
IX. Elállási jog
1. A 45/2014. (II.26.) Korm.
rendelet 20. § (1)-(2) bekezdések értelmében a fogyasztót (Megrendelőt)
indokolás nélküli elállási jog illeti meg, melyet a megrendelés leadásától
számított 14 (tizennégy) naptári napon belül, az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata
útján gyakorolhat. Az elállásról szóló nyilatkozatot - amennyiben Megrendelő
élni kíván elállási jogával - Szolgáltató levelezési címére írásban, vagy
e-mail címére elektronikusan kell eljuttatni.
2. Az 1. pontban rögzített esetben Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az
elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül
a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon visszatéríti a Megrendelő
által ellenszolgáltatásként (vételárként) megfizetett teljes összeget, ideértve
a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Szolgáltató kijelenti,
hogy mindaddig visszatarthatja ezt az összeget, amíg Megrendelő a terméket
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte;
a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
3. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bek. a) pontja alapján
Megrendelőt nem illeti meg a hivatkozott Korm. rendelet 20. § szerinti
felmondás joga, amennyiben a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a
teljesítést a Megrendelő (fogyasztó) kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg, és a Megrendelő tudomásul vette, hogy a Szolgáltatás egészének teljesítését
követően felmondási jogát elveszíti.
X. A kellékszavatosság:
Kellékszavatosság (olyan
szerződés esetén, amely keretében a Felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak
egymás felé):
1. A Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. Szolgáltató hibásan
teljesít, ha a Szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Ugyanakkor Szolgáltató nem teljesít hibásan, ha Megrendelő a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában
ismernie kellett.
2. Megrendelő kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül
Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha
a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
Szolgáltató költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy - végső esetben - a Szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye
3. Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet,
az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt,
vagy arra a Szolgáltató adott okot.
4. Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni,
ugyanakkor a Szerződés teljesítésétől számított két (2) éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A késedelmes
közlésből eredő kárért Megrendelő a felelős.
5. A terméknek (Szolgáltatásnak) a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett
részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt
kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba
keletkezik.
XI. Panasz
bejelentésének módja
A vásárló panaszát a Szolgáltatónak
küldött papír alapú levélben (postai úton), vagy elektronikus levélben (e-mail
útján) jelentheti be. A levélnek tartalmaznia kell:
a) a Megrendelő nevét, címét,
b) a Szolgáltatás vagy termék megnevezését, vételárát,
c) a Megrendelés időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
XII. Adatvédelem
Az
adatkezelések megismerésére, illetve a megfelelő tájékoztatás megszerzésére (különösen
az adatkezelések céljára, jogalapjára vonatkozóan) Szolgáltató adatkezelési
tájékoztatója szolgál, melyet hivatkozásként elhelyez az oldalán (a láblécben),
illetve a következő URL alatt: https://www.juniperuspub.hu/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
XIII. Záró rendelkezések
1. Felek
megállapodnak abban, hogy a köztük fennálló jogvitákat elsősorban békés úton
próbálják rendezni.
2. Szolgáltató kijelenti, hogy jelen ÁSZF tartalmát elektronikus úton
elérhetővé és megismerhetővé tette Weboldalán. Megrendelő kijelenti, hogy az
ÁSZF tartalmát, szabályait és a mellékletekben foglaltakat megismerte és
maradéktalanul elfogadja.
3. Jelen ÁSZF-et Szolgáltató a jogszabályoknak megfelelően, több szerződés
megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre
alakította ki, a Felek egyedileg nem tárgyalták meg. Szolgáltató jogosult
egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.
4. Megrendelő kijelenti, hogy a megrendelése során megadott adatai megfelelnek a
valóságnak. Megrendelő vállalja, hogy az azokban bekövetkezett változást -
amennyiben az befolyásolja a Szerződés teljesítését - haladéktalanul
Szolgáltató tudomására hozza.
5. Megrendelő a Weboldal ügyfélszolgálatán élhet panasszal, melyet Szolgáltató
köteles kezelni.
6. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés, valamint a Felek által
egymáshoz eljuttatott adatok és dokumentumok a lehető legnagyobb mértékben
bizalmasak, és annak is kell maradniuk. Felek kijelentik, hogy a Szerződésben
foglalt kötelezettségeik teljesítése során tudomásukra jutó valamennyi információt
és adatot bizalmasan kezelnek.
7. A Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF megfelel
a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésében előírt
tájékoztatásnak, illetőleg beleegyezik, hogy azt Megrendelő vele jelen tartós
adathordozón közölje.
8. Az Elker. tv. 13/A. § (1) és (2) bekezdésének megfelelően Szolgáltató
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének
figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal
kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti az igénybe vevő
azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és lakcímet. A szolgáltató
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes
személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének
időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat. Ezen túlmenően Szolgáltató
- a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a
szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A
szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és
minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok
kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e
törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges,
azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
9. A jelen ÁSZF szerinti Szerződés teljesítésével létrejövő adatkezelések
szabályairól, valamint céljukról, jogalapjukról, időtartamukról, forrásukról
szóló tájékoztatásról Szolgáltató Weboldalán elhelyezett Adatkezelési
Tájékoztató szolgál.